تقویت مهارت گوش دادن ، ممکن است به بهبود روابط شما و افزایش لذت شما در حین مکالمه با افراد دیگر کمک کند.با انجام چند تکنیک اساسی ، میتوانید به یک شنونده خوب تبدیل شوید.سعی کنید با اشتباهاتی که افراد ، هنگام گوش دادن به دیگران مرتکب می شوند ، مبارزه کنید.

تمرین مهارتهای شنیداری

وقتی کسی با شما صحبت میکند ، هر چیزی را که ممکن است حواس شما را پرت کند ، کنار بگذارید.گوش دادن به کسی نیاز به تمرکز دارد و تمرکز کردن ، وقتی همزمان با شنیدن ، کارهای دیگر انجام میدهید ، کار دشواری است. قبل از اینکه فرد شروع به صحبت کند ، هر کاری را که ممکن است حواس شما را پرت کند ، کنار بگذارید. برخی از راه های انجام این کار عبارتند از:

  • تلفن خود را خاموش کنید و آن را در جیب یا کیف خود قرار دهید.
  • تلویزیون ، رایانه و یا هر وسیله الکترونیکی که حواس شما را هنگام گوش دادن پرت میکند ، خاموش کنید.
  • برای صحبت کردن یک مکان آرام مثل یک گوشه غیر قابل استفاده از یک کافه را انتخاب کنید.

تمرین مهارتهای شنیداری

اگر در حین مکالمه ، ذهن شما شروع به پرسه زدن کرد، دوباره تمرکز کنید.در برخی از موارد صحبت های طرف مقابل ، برای شما کسل کننده است و باعث میشود شما به حرف های او توجه ای نکنید.اگر این اتفاق افتاد ، خود را مجبور کنید که دوباره روی سخنان طرف مقابل خود تمرکز کنید.

جهت اطلاع از قیمت سمعک اصفهان کلیک کنید.

با فرد روبرو شوید و با او ارتباط چشمی برقرار کنید.زمانی که کسی با شما صحبت میکند به چشم او نگاه کنید تا به طرف مقابل خود ثابت کنید که حرفهای او برای شما مهم است.از نگاه کردن به اطراف اتاق ، بررسی تلفن خود یا انجام کارهای دیگری که مدام نگاه شما را از طرف مقابل دور می کند ، خودداری کنید.

برای نشان دادن علاقه به آنچه شخص می گوید ، گاهی لبخند بزنید.لبخند زدن و گوش دادن به حرف شخصی که در حال صحبت کردن است ، روشهای ساده ای برای نشان دادن توجه شما است.شما با اینکار به طرف مقابل خود، نشان میدهید که به آنچه می شنوید علاقه مند هستید.وقتی صحبت می کنید لبخند طبیعی و آرام داشته باشید و هر چند دقیقه یک بار سر خود را تکان دهید.البته به آنچه طرف مقابل شما میگوید ، توجه کنید.اگر آنها به شما چیزی جدی یا غم انگیز می گویند ، ممکن است سکوت ، مناسب تر از یک لبخند باشد.

جهت اطلاع از شرایط فروش سمعک اصفهان کلیک کنید.

گوش دادن موثر

اگر احساس استرس دارید چند نفس عمیق بکشید.احساس استرس می تواند گوش دادن موثر را سخت تر کند.اگر متوجه شدید که احساس عصبی ، اضطراب و یا فشار روحی شدید می کنید ، نفس طولانی و آهسته ای بکشید.این کار را در حالی که فرد در حال صحبت کردن است ، لازم است چند بار انجام دهید تا زمانی که احساس آرامش کنید.

در حین صحبت کردن ، از قطع کردن حرف شخص خودداری کنید.با  قطع کردن حرف های طرف مقابل ، طرف مقابل فکر میکند که شما به حرف های او اهمیتی نمیدهید.

برای خواندن مقاله پیشگیری از ناشنوایی کودکان روی لینک کلیک کنید.